AGYGENERAL.HUPONT.HU

Nemcsak autónknak jár a karbantartó generál. Agyunk is éhezi a jóltartást! Az AGYGENERÁL-rendszert a működtetésünkért felelős agy újjászületéséért hoztam létre. Kipróbálná? Hívjon fel! 06/70/776-47-70 Köszönöm, ha megosztja információimat!

Az intelligens emberek nemcsak azért vonzók, imponálók, menők és szexik, mert AGYGENERÁLOZNAK, hanem, mert eleve gyorsan, hatékonyan és eredményesen kezelik a problémákat. Az ő életük színes, változatos, izgalmas, mert a kreativitásuk, fantáziájuk elűzi az unalmat. Ugyanakkor furcsák is, mert sokkal szélesebb határok között léteznek. Sajátos értékrendjükben tántoríthatatlanok. Intelligenciájuk az átlagtömeg fölé emeli őket, mert ők képesek másképp tekinteni a világ egészére, az emberekre, tisztábban és merészebben éreznek, gondolkodnak, az erkölcsi érzékük sok esetben megmenti, felemeli a hozzájuk közelálló önsorsrontókat is. Ők azért AGYGENERÁLOZTATNAK, hogy képességeik akár élethosszig működjenek.

Az okosabbak számára húzóerőt jelentenek ők, képviseljék akár a legszélsőségesebb tudomány-, művész-, vagy sportágat is.

Az intelligenseknek nehéz önmagukban is tolerálni a kivételességüket; sokuknakdscn0158.jpg ijesztő elviselni és megfelelően kezelni változatosságra képes lelki alkatukat, ráadásul nem egyszer akarva-akaratlanul is a gyengébb képességűek „közvilágításra” használják őket mindössze (ahol kiragyog egy kivételes adottságú ember, a többiek tudattalanul is megpróbálják gyengíteni). Épp e miatt, nem is mindegyikőjüknek adatik meg az elismertség. Csak rendkívül erős idegrendszerrel felvértezve képesek eljutni például a világhírig. Pedig "csak" AGYGENERÁL melletti elköteleződés kérdése minden.

Vannak, akiket az extrém tulajdonságú emberek közelében a frász tör ki, másoknak ellenszenvesek, de sokan rajonganak is értük.

Időről időre bemutatok egy-egy nevét, arcát is vállaló, kivételes képességű embert kedves olvasóimnak. Olyan példaképek ők, akik jó ötleteikkel „forradalmat” képesek csinálni, vagy rengeteg élményt, örömöt szereznek megmérettetéseik eredményeivel és mert az „isteni szikrát” nem hagyták magukból senkinek kioltani.

Valamennyien a számukra legkönnyebb úton keresztül jutottak e szikrához; a velük született intelligenciájukkal. Azt fejlesztik mindhalálig. Ahogy gyorsulási autóversenyzőnk, Vanó Gábor is.

„Az élet úgy szép, ha zajlik, bolondos, őrült egy rally, túl közel a cél..."

 Művészneve: FAPUMA

Csúcsra jártunk VANÓ GÁBOR gyorsulási autóversenyzővel

2012versenyen.jpgRövid távon nagyon erős autókkal versenyez két adrenalin-függő. Elindulnak a „halál előszobájából”… – a lényeg, hogyan gyorsul a paripájuk: a győztes „két vállra fekteti” a másikat. Aki nem látta még, azt hiheti, mi sem egyszerűbb ennél, hiszen a párharcban vagy az egyik, vagy a másik ér előbb a célba. Közben a lelátón őrjöng a tömeg, mert nem mindegy, mi lesz 8-10 másodperc múlva… aki nincs ilyenkor mentálisan a csúcson, veszít. Nem lehet hibázni, lehetetlen az adott időben helyrehozni.

Vanó Gábor kétszeres Európa-bajnokunkat, többszörös magyar bajnokot arra kértem, avasson be a gyorsulási versenyek világába és sportága élharcosainak lelkületébe, miközben persze a mentális csúcsra járást, az AGYGENERÁLT sem hagyhatjuk ki.

– Miképpen működik az adrenalin-függőség? 

– Életre-halálra, mint a gladiátorok… Majdhogynem mindegy, mennyivel nyersz – ha nyersz. Ebbe a körbe azok csatlakozhatnak be, akik a különleges adottságaikon kívül még további tulajdonságokat is képesek kifejleszteni magukban és azt időről időre „vásárra vinni”, lemérni, mit tudnak a gyorsulási versenyeken.

szurkolok.jpg

Rettentően fontos a formaidőzítés pontossága, a tökéletes koncentráció, a feladat hibátlan, kizökkenésektől mentes végrehajtása. 

Jön a harc: állsz a lámpánál rajt előtt, a gyomrodban a nyomás – néhány másodperc, és megcsináltad, nyertél: legyőzted – önmagadat mindenképpen! Akkor robban benned az adrenalin-bomba, ami valami más idősíkú élmény.

– Hogyan kerültél az autóversenyzők világába?

– Mindig szerettem volna nagyban is kipróbálni valamilyen egyéni sportágat. A Hungaroringen kezdődött 2007-ben. A szezon utolsó versenyén dőlt el a bajnoki cím sorsa. Barátom, Domokos Csaba, egy Mitsubishi Lancer Evo 8-assal (DCS Tuning Group) versenyzett az Audi-s Schuster Zoltánnal szemben. Hallottam a turbó-süvítést, a rajtprogramon a túráztatást, az ALS durrogását, majd végre elindultak… Hatalmas robaj, benzingőz, gumiszag, forróság, ováció, csodás feeling – tisztán azt éreztem, hogy én is szeretném mindezt.

Akkoriban csapatsportokban – mint a kispályás foci –, az Energy Donatella nevű csapatommal, már mindent megnyertünk a környezetünkben. Egyénileg is alkotni akartam valamit. A céges Squash bajnokságban is dobogóra tudom küzdeni magam. Jól szerepelek, amikor a koncentráció és az ész játékait össze kell párosítani a testi vagy technikai oldallal. E tényből adódott az autóversenyzés gondolata. Volt hozzá tehetségem, ezért össze is jött.

– Az autósporton belül a te versenyágad hol helyezkedik el?

– Hivatalos versenysorozatokon veszek részt. Jómagam az Eb-győzelmek (King of Europe AWD kategória, EESLC Under 11sec kategória) mellett a Magyar Nemzeti Autósport Szövetség (MNASZ) amatőr és profi kategória bajnoka vagyok, és többszörös nagy összetett második, harmadik dobogós.

rakpart_bp.jpgAz én kategóriám felett már csak a Dragsterek vannak, melyek gyorsabbak, de azok speciális célautók. Én egy Mitsubishi Lancer Evo 8-assal versenyzek, ami 700 lóerős és 850 Nm 2.3-as stroker (az autóm 2,9 mp alatt éri el a 100 km/h sebességet... 6,6 mp alatt 201 m-en, 10,0 mp alatt 402 m-en 220 km/h-t tud…). Nekem ezek az utcai autók tetszenek.

Az amatőr bajnokit és az Eb-t úgy sikerült megnyernem, hogy akkor még az utcán is használtam az autót. Ma már csak a versenyeken, hiszen be van csövezve, sok rajta a speciális műanyag alkatrész, hogy minél könnyebb legyen. Közúti forgalomban, dugóban haszontalan.

– Utcán közlekedve is megmutatod, mire képes az autód, amiben éppen ülsz? Kaptál már büntetésként sárga csekket?

 – Lakott területen belül nem vezetek gyorsan. Ha utcán provokálnak, azzal nem törődöm – úgyis én nyernék. Sárga csekket kaptam már, de a körülményeknek megfelelően vezetek mindig.

– Több versenyágat is kipróbáltál?

– Kimondottan a gyorsulási autóversenyekre épült a masinám. Máshova más kell, máshogyan szükséges az autót programozni, máshol kell a lóerőt és nyomatékot leadnia – az enyém beállítása: 9000 rpm-nél kell elváltani; így a leggyorsabb egyenesben…

Viszont más autóval is futottam eb futamon döntőt, tehát más technikával is versenyképes vagyok, megtanulom és kihozom a legjobbat bármiből.

A videó linkben visszanézhető a VW Polo hátsókerékhajtású dízellel való győzelmem is, ami közben „két kerekezek”... az is egy váratlan bonyodalom volt, de megoldottam... Az AGYGENERÁLLAL arra trenírozom magam, hogy mindenre számítsak.

– Ez a sportág nem olcsó…

– A rallyhoz vagy a pályaversenyzéshez ennél is több pénz kell. Ha egyszer szponzorom is lesz, az eddiginél is gyorsabb és jobb lehetek!

– Milyen ellenfelekkel versenyzel?

– Főleg az utcán is látható autók az ellenfeleim: Audi S4 biturbó, Porsche 997 biturbó, Nissan GTR, azaz minden, ami 500-1000 lóerős. Ezeket mind megelőzve sikerült összetett kategória bajnokságot nyernem. Az Eb-döntőben négy Porsche kvalifikált előttem, az 5. időmérős helyről nyertem. Jobb volt a reakcióidőm, a koncentrációm, ezért sikerült lerajtolva megvernem a gyorsabb autókat. Nem értek utol a 402 méteres távon.

Ezek a legértékesebb győzelmeim, mivel gyengébb technikával, a hibátlan tudásom és koncentrációm miatt nyertem. Amikor elrajtoltam – időben és gyorsan(!) –, részben már akkor megnyertem.

Felmértem az időmérőn hol sebezhető az ellenfél, kitaláltam a taktikát; tudtam, ha megcsinálom, és bízom magamban, akkor én viszek mindent. Megcsináltam. Hatalmas érzés így pár év távlatából is! Visszajön ilyenkor az adrenalin egy része belém és újra átélem, akárhányszor beszélünk róla.

– Tehát az erősebb technikát a jobb versenyzői képességeiddel kompenzálod, sőt átfordítod a javadra.Ehhez maximálisan a topon kell lenned, máskülönben nem győzheted le a riválisokat, de tovább megyek: a gyorsulási versenyautók nemcsak bivalyerősek, veszélyesek is…

– Hát, volt már úgy, hogy amikor 300 méternél az ellenfél rányomta a nitrót, kicsúszott, majdnem nekem rohant. Olyan is adódott, hogy a futam előtt döntenem kellett: indulok vagy sem. Nem indultam. A versenytársam egyedül száguldott, majd a pálya végén, ahol együtt értünk volna be, átcsapódott az én oldalamra – neki a betonfalnak... Tehát a megérzéseim fontosak és hallgatok is rájuk. Ez valóban veszélyes sportág, de a hétköznapi élet is veszélyes, nem?

–  Mi kell ahhoz, hogy a jobbnál is jobb lehess, a többnél is többet érj el?

– Ahhoz, hogy a legjobbat nyújthassam, a leggyorsabb lehessek, folyamatosan magas koncentrációt szükséges elérnem. A versenyen sosem hibázhatok. A megérzéseimet százszázalékosan kell kihasználnom – bár a hétköznapokon is ilyen vagyok. Az élsport megkövetelte kitartás, motiváció, bizalom, türelem is a lényem része. Fizikailag és technikailag is a topon kell lennem. dscn0167.jpgNemcsak a versenyeken mozgósítom maximálisan az energiáimat, hogy álladóan csúcsra járhassak. Sosem lehetek eléggé fent, mindig van a tökéletesnél is tökéletesebb. A félig elhibázott döntéseknek végzetes következményei lehetnek. Ezért is fejlesztem és őrzöm a képességeimet az AGYGENERÁLLAL is. Ahhoz, hogy győzzek, az állandó feszültséget a maximumon kell tudni tartanom, amit bírnom kell szuflával! S mindezek közepette a totális testi-lelki-szellemi-érzelmi összhangot is meg kell teremtenem. A gyorsulási autóversenyzés olyan életforma, aminek az örök összeszedettség a hétköznapi mellékterméke. Aki például feledékeny a hétköznapokon, bele se fogjon. A figyelemhiány az életébe kerülhet.

– Megváltoztat a siker?

– Igen és nem. Fontosnak tartom, hogy ugyanolyan ember maradjak, mint a sikerek előtt. Ma is bárkinek szívesen mesélek az autóról, a múltamról, a céljaimról. Sok szülő szereti megmutatni a gyermekeinek az autómat, és ha véletlenül hozzáérnek a kölykök, rájuk szólnak. Pedig az én járgányomat meg lehet fogni! Beülhetnek, fotózkodhatnak. Nekem is jólesik, ha érdeklődnek és válaszolhatok. Élvezze csak mindenki, amim van, és amit elértem, amúgy mi értelme? Másrészt igen, mivel tudom, hogyan lettem bajnok. Tudom más területeken is kamatoztatni a kitartásomat, a pozitív ingereimet. Hasznomra válik például a nagy fókuszálási képességem.

– Mi az amit nehezen viselsz?

Sokszor látok embereket megrekedettségben élni. Olykor keserűek, csak a teljesítményt adják le, de befelé nem visznek semmit – mintha nem ismernék, és nem tisztelnék önmagukat. Az a legnehezebb hogy megálljak, mielőtt magamhoz ölelném őket. Saját tapasztalatból tudom, hogyan juthatnának el a lehető legoptimálisabb és legideálisabb megoldásig, ami boldogabbá tehetné őket és megállj-t kell parancsolni magamnak. Mégsem élhetek, mégse hozhatok döntéseket senki helyett. Olykor magamban tartom az ötleteimet és próbálok olyan dolgokkal foglalkozni, amikben a tehetetlenségi erő nem képez akadályt. Szeretek együttműködni olyanokkal, akik elismerik az erőfeszítéseimet. Olyankor repül az idő és nagyon jó, erős érzelmeket élhetek át. Szeretek boldog lenni és megmutatni, hogyan csinálom. Szeretek élni.

–  Mit tanácsolnál annak, aki hozzád hasonló képességekkel rendelkezik, és gyorsulási versenyzőnek állna?

– A szív és az agy állandó összeköttetésének képességét, ami módszereddel, az AGYGENERÁLLAL hatékonyan „érzékenyíthető”, fejleszthető. Ám miként önmagában a dscn0157.jpgdiéta nem elég a fogyókúrához, mert mozgás nélkül mit sem ér, az AGYGENERÁL mellett is rendkívül fontos a kitartás. Aki kitűzheti a célt, addig ne álljon le, ameddig nem győz önmaga és a riválisai fölött. Az átmeneti vereség csak megerősít, a magunk javára kell fordítani: tanulhatunk belőle és felhasználhatjuk arra, hogy legközelebb még jobbak lehessünk.

Gondolj bele: 2008-ban kezdtem, 2009-ben mindent megnyertem amatőrként a sportágban, 2010-11-ben második, harmadik voltam, de már a profi mezőnyben. Aztán 2012-ben megnyertem amire vágytam, a profi bajnokságot és a kategória összetettet – az egész év kiélezett volt – profiként is. Az autóversenyzők is akkor sikeresek, ha – mint az űrhajósok –, képesek 1,7 mp alatt legalább harminc információt kezelni, majd a nap végén ezen információkat fel is dolgozni, integrálni.

Átlagos hozzáállással így teljesíteni lehetetlen! Tehát a tanácsom így hangzik: morális alapokkal rendelkező érett személyiségek AGYGENERÁLOZZANAK, hogy a bennük szunnyadó életerőt mozgósíthassák a szakadatlan fókuszáltság és rendkívüli képességeik megőrzése, fejlesztése érdekében és ha már birtokolják minden agyhullámukat, akkor álljanak versenyzőnek. De tovább is van: stabil családi háttérrel szabad bármibe belefogni! Ezen túl már „csak” kitartó szorgalom, alázat szükséges...

– Fiú ikerpár édesapjaként és napi 10-12 órát dolgozva, egész embert kívánó feladatok várnak rád nap, mint nap. Családod hogyan képes tolerálni autóversenyző mivoltodat? Lehetséges egy extrém sportolónak családon belüli nézőközönsége, drukkere is?

– A családom elfogadta, hogy gyorsulási autóversenyzésben jeleskedem. Büszkék rám. Türelmesen kivárják, hogy hazaérjek, együtt éreznek velem, biztatnak. Sokszor eljönnek a versenyekre és drukkolnak nekem. Otthon visszanézzük a futamokat a YouTube-on és a megoszó portálokon. Mindenki elfogadta a döntésemet, mert belátták, a megmérettetés a lételemem. Mellettem állnak. Ez is tartozéka a kiegyensúlyozottságomnak. Végtelen hálát érzek ezért is.

– Mit kívánhatok neked AGYGENERÁLOZÓIM nevében?

– Még sokévnyi sikereket ebben a szakágban és mindenhol máshol is, amilyen sportágakban csak elindulok. Újabban futok, az idén a félmaratonra, maratonra is gyúrok... Szeretnék végre egy szponzort is: az autóm színe fehér, jól mutat rajta a dekoráció… Cserébe győzelmeket, dobogós helyeket kínálok. S ha akar, a támogatóm néhány „rohamra” beülhet mellém a versenyautómba is…

Utószó:

Az idegsejtekkel ugyanaz a helyzet, mint az izmokkal. Edzésben kell tartani őket, – nyilatkozza Dr. Hámori József az ElleMan Tudósportréjában.

A biológusprofesszort dühíti, amikor elhangzik az a tévhit, hogy agyunknak csak a tíz százalékát használjuk. Az idegrendszer és az idegelemek közötti kapcsolatok funkciós szerkezetének kutatója szerint az állítás, miszerint jóval többet ki lehetne használni az agyunkból, de mi nem tudjuk, hogyan kell, ostobaság!

AZ AGYUNK EGYFOLYTÁBAN DOLGOZIK, NINCS OLYAN, HOGY CSAK TÍZ VAGY TIZENHÉT SZÁZALÉK DOLGOZIK BELŐLE, A MARADÉK NYOLCVANHÁROM PEDIG PIHEN. Ha ez igaz lenne, akkor a nem működő nyolcvanhárom százalék előbb-utóbb elveszítené életképességét. A háromszázmilliárd idegsejtünk életképessége csak akkor marad meg, ha működtetjük őket. A releváns kérdés tehát az, hogyan tudjuk már gyerekkorunktól kezdve az agyunkat megfelelően használni. Nem a tizenhét százalékát, az egészet. Japán kutatók kimutatták például, hogy 

akik nem olvasnak, vagy nem vesznek részt intellektuális tevékenységekben, azoknál előbb-utóbb csökken az idegsejtek száma a prefrontális kéregben, amit sokan a civilizáció szervének neveznek.

A tudás harceszköz a kezünkben, illetékességet biztosító hatalom. Legyőzhetjük riválisainkat, a legnagyobb megmérettetéseket is bírhatjuk erővel – ha mozgósítjuk magunkban, pl., AGYGENERÁLLAL.

HAJRÁ INTELLIGENSEK! HAJRÁ GÁBOR = FAPUMA!

--------------------------------------------------------------------------------------------

Adrenalin-szintet emelő zene: https://www.youtube.com/watch?v=FRKy16JGhcY (kb. ebben az éber állapotban kell tudni kezelni 1,7 mp alatt 30 információt... szakadatlanul, a verseny végéig)

FIGYELEM! Kizárólag saját felelősségre hallgatható, mert vérnyomást, pulzust emel!

Ugyanezek vonatkoznak a látványra, Vanó Gábor bármelyik versenyéről...

Kevevári M. Katalin

Facebook: AGYGENERÁL

06/70-776-47-70

 

Weblap látogatottság számláló:

Mai: 78
Tegnapi: 1
Heti: 919
Havi: 3 173
Össz.: 203 608
Oldal: INTERJÚ (a gyorsulási autóversenyzővel)
AGYGENERAL.HUPONT.HU - © 2008 - 2019 - agygeneral.hupont.hu